Score!

I går blev lilla Loppan sjuk på förmiddagen så jag fick köra hem från jobbet och ta hand om henne.

20101011_d5img003

Hon somnade i min säng efter en timme hemma.

Jag hade egentligen supermycket att göra på jobbet, men det får man ta.

Dock hade jag tur i oturen om man så säger för vi hade bara varit hemma en timme drygt när jag såg en Post-bil stanna till utanför.
Jag har beställt ett par saker på nätet till julklappar och igår dök en sak upp.

Jag gillar verkligen Dumpling Dynastys plåtlådor. Jag har själv köpt en ”Baking Kit” och en ”Writing Kit”. Bilderna på framsidan är så härliga i färg och form.
Av en händelse sökte jag efter deras hemsida och hittade ”Pigtail Kit” så det fick bli en uppsättning var till flickorna.

En timme senare när jag pratade med mamma och bestämde hon skulle hämta Isabel så jag slapp väcka Sofia för att gå till skolan vid 4 så ringde det på dörren igen.

Tre jelly rolls och en fat roll med tyg från Fat Quarter Shop i Texas. Jag har haft ögonen på just dessa ett längre tag men känt mig lite snål – men nu när dollarn har sjunkit (lagom 1 vecka efter vi kommit hem!!) kändes det som om jag kunde unna mig.

Tyget kom i tre kuvert som brevbäraren insåg han inte skulle kunna trycka ner i lådan så när bilen var hemma testade han att ringa på!
På så vis slapp han släpa med sig dem tillbaka och jag slapp köra till macken och hämta ut dem.

Hurra!

Nu skall jag bara komma på vad jag skall göra med dem. Jag tror det skall bli en jullöpare till bordet i alla fall. Kanske ngn som julklapp också.

Kommentera

