Kappa

20120701_img001

En kappa är kanske inget man tänker på att sy/köpa till sin 8-åring. Men efter att ha sytt en så fin kappa till Sofia i våras ville jag Isabel skulle ha en också.

Jag fick förstora mönstret då största storleken var lite för tajt över bröstet på henne.

Det extra ryggstycket lade jag till själv. Sofia fick också en sådan och jag tyckte det ser mer ut som en riktigt trenchcoat på det viset.

20120501_img016

Hade jag haft nät hemma hade jag gjort ventilhål under ryggstycket. Det får bli en annan gång.

Kommentera

