Lapptäcke till Sofia

2012-07-22_img003

Jag gjorde klart ett lapptäcke till min lilla tjej i helgen. Toppen har varit klar en längre tid och jag har våndats över hur jag skulle vaddsticka det.

Jag använde en IKEA fleecefilt som fyllning och ett dubbelsängslakan som baksida och filten faller så fint och härligt att jag ville inte vaddsticka det för tätt och riskera att det blir styvt och trist.

2012-07-22_img005

Till slut bestämde jag mig för att göra stora stjärnor för hand. Det fick plats tre stjärnor i rad och fyra på längden på täcket och den vita baksidan blev så fin då stjärnorna verkligen stod ut.

Done and delivered

Som avslutning broderade jag en liten lapp och sydde fast på baksidan med datum och namn på både mig och på Sofia som fick täcket.

(Tyget jag använt till toppen heter Sunkissed av Sweetwater för Moda. Det såldes som en Jelly Roll i en tygaffär i Malmö. Tyvärr fick jag nog tag i den sista för när jag gick tillbaka för att köpa en till var de slut.)

One thought on “Lapptäcke till Sofia

  1. Lapptäcke till Isabel « Lattemama

Kommentera

