Irish Chain

2012-11-26 11.10.41

Jag har fått färdigt ett par lapptäcken under sensommaren och hösten.

Nu senast blev mitt Irish Chain-lapptäcke klart. Sytt av en jelly roll, California Girl av Moda.

2012-11-26 12.07.28

Baksidan är ett överlakan jag fått av min mormor. Jag lade fleecefilten (IKEA) på lakanet och vek över spetsen och broderiet till framsidan. Lapptäcket är sedan instoppat ungefär 2 centimeter under spetsen för att inte dölja alltför mycket av de fina tygerna.

2012-11-26 12.07.40

Jag kviltade det med diagonala linjer på bara ett håll. Kantremsan sydde jag fast på maskin med en langettliknande söm. Snabbt och lätt.

Kommentera

