Lata dagar

20121224_img027

Mellandagarna blir gärna en blandning av vila och energifyllt rensande i skåp och lådor för mig.

Jag har rensat i mitt syrum idag så det står härliga till. Jag blir lätt sentimental och vill spara allt men får nog inse att det är inte hållbart i längden. Idag rök en hel del småbitar och ett och annat mönster som jag skrivit ut men inte använt. Det får bli en ny utskrift när andan faller på.

Jag fick också laminerat en del teckningar som flickorna gjort under året. De mest värdefulla sätts in i pärm och blir extra hållbara om de lamineras.

Isabel var en tur ute hos sin farfar för att spika ihop en ram till uteliggplatsen som farmors hund skulle ha. Vi andra tre åkte till stan och handlade för julklappspengarna. Jag kollade runt lite på möjliga presenter inför en kommande födelsedag som kanske, kanske inte slutar på en nolla.
Det blev inget resultat precis – det jag helst ville ha var i helt orimliga prisklasser.

Det blir till att leta vidare.

Kommentera

