Skolstartsförberedelser

New towel for gym class

När Isabel började första klass förra sommaren köpte jag ett kit med gympakläder till henne på ICA. Tröja, tights, väska, handduk och vattenflaska till ett toppenpris.

Tyvärr hade alla andra föräldrar i hennes klass tyckt likadant och vid skolstarten hade nästan alla flickorna likadana väskor med samma gympakläder och handduk.

Det hände flera ggr under terminen att Isabel kom hem med fel kläder – och eftersom hon har 146 när klasskompisarna har 128 blev det lite problem.
Till slut sydde jag ett par nya byxor och en tröja till henne och i slutet av vårterminen tog hon sina danskläder istället.

I år tänkte jag inte göra samma misstag. Jag köpte en lagom stor, vit badhandduk på ICA och applicerade hennes namn på handduken istället för att bara skriva på en liten tvättrådslapp.

Om hon skulle tappa bort den och den följer med någon annan hem är det enkelt för upphittaren att lura ut vems handduk det är.

Hon får också en ny gympaväska – jag sydde ihop två rosablommiga kökshanddukar från IKEA till en standard tygväska. Den blir hon nog ganska ensam om.

En tanke på “Skolstartsförberedelser

  1. Vet du var du har din handduk? – Lattemama

Lämna en kommentar